en dag full av upptäckter

 
dagens instagram, finns att hitta på @worldofelin. (ibland lyckas man, ibland gör man det inte)

Spenderade min lediga måndag med att göra bra mycket annat än att plugga, vilket jag har hört att den egentligen var till för. Påbörjade dagen i forum med shopping innan jag åkte ut till hästen. Benet är fortfarande lite svullet men jag kan garantera att hon inte har ont för jävlar vilken fart hon fick när jag släppte henne i ridhuset! Roligt att se, men hon får ändå skrittas veckan ut för säkerhets skull. Just nu går hon i en hage som egentligen är lite för liten och hon kan därför inte sträcka ut sig så som jag skulle vilja att hon kan göra. Passar därför på varje gång ridhuset är ledigt och släpper henne där, låter henne springa av sig lite. 

Vår promenad idag resulterade i upptäckten att jag har stavat Oskar fel i hela mitt liv; enligt en vägskylt djupt inne bland Lagnös skogar stavas det Osquar och jag tänker nu leva efter den vetskapen. Upptäckte även ytterligare en utav raggarnas bilar gömd på parkeringen (på något sätt hör raggarna till gården som hästen bor på men det verkar som om ingen riktigt är villig att prata om dem).
Till upptäcktslistan kan jag alltså lägga till
1) det stavas Osquar
2) en Pontiac från '69 vore inte helt fel, gärna den som står där färdig och fin 
3) i Uruguay får man inte ha shorts i skolan (en upptäckt som upptäckt #1 ledde till)
4) kassörskan på Gina Tricot tyckte inte om att småprata, jag ska inte försöka det igen med henne. 

Känns ändå som att det här har varit en produktiv dag, jag har till och med förberett pluggat lite!

kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: