project 'old school' started


Oj, nu har det stått tyst här ett tag igen! Har inte haft några roliga nya bilder och det är ju egentligen därför som bloggen finns, så då blir det lite som det blir. Men ska prata lite med Hanna och försöka få igång ett projekt med henne, behöver bara hitta en dag då vi båda kan och studion i skolan är ledig. 

I måndags fick jag låna hem en gammal Rolleiflex, hur cool är den inte? Helmanuell, vilket är lite läskigt, och med en gammal film i med IOS 100 och 12 bilder att ta. Har inte bestämt mig än för om jag ska framkalla den filmen först innan jag försöker med nästa, så att jag kan se resultaten, eller om jag ska köra på. Vill gärna fota i färg; vi har alltid kört på svart-vitt när vi fotat analogt i skolan. Har spanat in en liten butik på Hornsgatan där jag tror att jag kan framkalla negativen och få bra resultat trots min lilla studentbudget...

kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: