Ny karriär för mig och åsnan ↓


Igår var USEK-styrelsen från Siggesta på Sweden Horse Show tillsammans och alltid när man ser så fantastiska hästar och uppvisningar får man ju lite inspiration. Den här gången var franska Garde Républicaine där och visade upp sina hästar och efter att ha funderat lite på deras shownummer har jag kommit fram till mitt och Wilmas framtida yrke; vi ska gå med i spanska ridande polisen.

"Spanien är det enda land i världen som enbart använder sig av en enda hästras, den inhemska Andalusiern. Dessa andalusier tränas så att de ryggar (backar) samtidigt som de sparkar bakut för att effektivt skingra folkmassor och bråk." - Wikipedia

Liksom Andalusierproblemet borde gå att ta sig runt och faktum kvarstår oavsett vad att Wilma är en naturbegåvning på att backa och sparka samtidigt, så visst borde vi klara av det där? Spanien är dessutom ett ganska varmt och trevligt land, det här tror jag blir bra. 

Det enda jag verkligen letade aktivt efter på mässan var ett pullarträns i storlek X-full och jag lyckades faktiskt hitta ett, men tror ni inte att mitt kort då inte fungerar med deras kortläsare? Aja, fick adressen till deras hemsida så förhoppningsvis löser det sig. Tröstshoppade sedan två schabrak och ett par benskydd, för någonting måste man ju få med sig hem, det var vi nog alla överens om. 
 

kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: