i don't know about you but i got a pretty nice view from where i'm standing

Sitter för stunden i Sollentuna som barnvakt åt kusinerna över helgen. Än så länge har alla överlevt. Istället för att skriva på min uppsats kikar jag igenom de bilder jag har på datorn och fick en plötsligt flashback från när tyskarna var här och vi skulle till Söder för att... ingen förstod riktigt syftet. Nelly guidade oss till Sofia kyrka där vi lägligt nog kom precis i tid till en begravning. Kan ni tänka er 10 svenska ungdomar och 9 tyska ungdomar (vi råkade tappa en) som stod där och sakta insåg varför människorna runt omkring oss grät? Då kände vi att det kanske var dags att gå.

En dag utan begravningar är det dock en riktigt fin kyrka och Vitabergsparken som ligger nedanför är ganska så underbar. Om ni någonsin besöker Stockholm och det är bra väder rekommenderas en picknick, stanna gärna till kvällen då det blir utekrök med stadens alla ungdomar. Även polisen brukar vara med, det hela är förvånansvärt trevligt. 

kommentarer
2014-05-18 @ 13:18:33

Men så vackra bilder! :) Du är sååå duktig på att fota att jag blir helt stum, så himla fina bilder här på din blogg. Fantastiskt! Ha en fantastiskt fin söndag, kramkram!

Svar: Wow, tack så mycket! Haha, nu gjorde du min dag ;)
Hanna & Elin



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: