Update: Jag överlevde... knappt.

Yes, ni hörde rätt; jag lever fortfarande! Har haft två spanskalektioner och trots att jag inte direkt kan säga att det gick bra gick det ändå inte katastrofalt. Vi gjorde ett test andra lektionen för att se om vi verkligen ligger på Spanska 3 nivå och skrivdelen gav mig en mindre panikattack, men jag skrev precis över 80-ords gränsen och försökte blanda in så många olika former och meningar som jag kunde. Hade första praktiska idrottslektionen i fredags (eftersom vi läser i block (tror jag att det heter) har vi bara en termins idrott, lektionerna är dock två timmar långa) och tror inte att jag någonsin har skrattat så mycket på en idrottslektion i hela mitt liv. Vi hade vikarie och troligtvis lite snällare lektion, men herregud så dåliga vi var på idrott! Jag missade med säkert tre meter när jag skulle slänga en boll, någon orkade knappt göra en sit-up och någon annan var så överrörlig i sina ben att minst fem personer skrek när de såg det. Teknikare och idrott är en väldigt underhållande kombination!

Red lektion igår på morgonen och Wilma var jäkligt tung i handen igen. Ska rida imorgon och fortsätta träna henne på att bära sig själv mer, märks att vi behöver fortsätta med det! Men i övrigt gick hon helt okej och jag fick lite roliga kommentarer efteråt om att det hade sett bra ut, så det var ju roligt! Hon har dessutom fått en ny kompis i hagen som hon inte försöker mörda, utan det tycks fungera riktigt bra. Ska erkänna att jag var ganska orolig med tanke på hur ilsk hon har varit mot andra hästar, men stoet som flyttade in är så himla snäll att hon bara går iväg när Wilma kommer fram och ska bråka lite. Det är dock inte hästen på bilden, han råkade bara gå i hagen bredvid när jag var framme med kameran.
 

kommentarer
2014-01-26 @ 20:41:09

Meeen vad fina bilder!


2014-01-26 @ 20:49:36

ojj vilka fina bilder!


Madelajn
2014-01-27 @ 13:34:16

Hahahah omg tror inte du förstår hur mycket jag skrattade när jag läste om idrottslektionen!!!


2014-01-27 @ 19:32:08

åh vad fina bilder ju c:

och det var den 3e januari, en flight från Lanzarote till gbg!


2014-02-01 @ 17:33:58

åh så söta! jättefina bilder!


2014-02-03 @ 17:35:52

Första bilden var riktigt fin! :)


2014-02-10 @ 14:17:23

Åh så mysiga bilder :D



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: