jag vill ha ett stridsflygplan



Det finns en viktig sak jag har lärt mig under veckans fysiklektioner och det är att det finns ett stridsflygplan som kan flyga från Stockholm till Göteborg på 12 minuter. Förstår ni vad man kan göra med ett plan så snabbt?? Kan flyga till Spanien och tillbaka tre gånger och vara hemma till middagen liksom, hur fantastiskt vore inte det? Mina klasskamrater har uttryckt viss skepsis över att just jag ska ha ett eget plan, men de kommer förstå när jag väl har det. Annars har skolan inte varit alltför intressant. Vi har börjat läsa programmering, en kurs som har ett lite annorlunda upplägg men som är väldigt roligt. Igår lyckades jag bygga en enkel miniräknare, kände mig som värsta geniet. 

Min käre mor fyllde år i lördags och min present till henne var en fotobok med bilder från USA-resan som är på väg hem till oss nu. Därför har jag nu gått igenom alla 500 bilder, vilket var både roligt och lite utmattande. När jag var där köpte jag ett nytt minneskort med plats för ca 1700 bilder i både RAW- och JPG-format, vilket kändes riktigt skönt. Bilder och text om USA kommer sakta men säkert komma upp, men det är alldeles för mycket för att få plats i ett inlägg. Min favoritbild fotade jag med min tillfälliga iphone 3, men eftersom att jag nu har uppgraderat mig lite till en 5a har jag inte tillgång till den. Lite klumpigt, haha 😉

kommentarer
2014-09-13 @ 12:22:51

¨Sista bilden var riktigt snygg :D



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: