Italien dag I

Vi kom fram till vårt hus i Italien vid klockan tre. En liten lägenhet som låg cirka 100 m.ö.h. Två våningar med två badrum, två sovrum, ett kök, ett allrum och en balkong. Men låt inte detta lura er att tro att den var jättestor och flott för det var den inte. I badrummet på nedervåningen fanns duschen, och det var den konstigaste dusch jag duschat i. Kallades tydligen sittbadkar det man stod i, den ena delen var högre än den andra. Liten var den och läskig att duscha i. I badrummet på övervåningen satt inte toalettstolen fast ordentligt så när man skulle vrida sig för att ta toapapper så vinglade hela toaletten till litegrann. Ska också tilläggas att taket var snett precis där toan satt så man fick sitta med huvudet på sned eller helt enkelt sitta snett. 
 
Efter en halvtimme i huset hade jag sönder min telefon. Tappade den i stengolvet i mitt lilla sovrum och skärmen blev helt svart. Har dock varit väldigt skönt att vara utan telefon i två veckor, fast dagen efter vi kom hem från Italien åkte jag och pappa och köpte en ny telefon haha. 
 
lite plock på balkongen
 
Det var mammas födelsedag samma dag, så på kvällen åt vi på en mysig restaurang vid havet. Jag åt olika friterade fiskar, däribland även bläckfisk. Herregud va god bläckfisken var. Här i Sverige kan bläckfiskringar vara ett två centimeter tjockt lager frityrsmet med en två millimeter tunn bläckfiskring i, men inte här. Mmmmm, tunn frityrsmet och något större bläckfisk än i Sverige. Det var så gott! 
 
 
några av katterna som "bodde" vid vår lägenhet
 
pappa är knäpp

kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: