Världens snällaste häst?

Nja, kanske inte alltid men igår var Wilma riktigt snäll. Hade med mig två inte alltför hästvana vänner ut som fick hoppa upp och hon sköter sig så himla snyggt! Inga dumheter då inte. När jag sedan hoppar upp och känner igenom henne lite är det en helt annan häst än den som kom till oss i augusti förra året och det känns verkligen som att hon vill vara till lags. Efter åtta månader har hon byggt muskler och förbättrat konditionen men framförallt blivit så otroligt mycket lugnare och trevligare att vara med. Hon har liksom landat nu. Visst är hon fortfarande jobbig att spänna upp i stallgången för det är ju fruktansvärt tråligt att stå stilla och visst har hon dåliga dagar men vad som är en dålig dag nu var förut en bra dag. Hennes bästanivå har höjts och det är otroligt roligt att se! 

Igår smet jag hem från landet i förtid och spenderade kvällen med Hanna. Vi såg på Captain America (alltså herregud, den där Chris Evans...), åt den godaste och onyttigaste maten någonsin och spelade LEGO Harry Potter. Det har varit två lite jobbiga veckor så det var verkligen välbehövligt, men imorgon börjar skolan igen och det är man ju lagom taggad inför. Ska skriva klart ett tal som jag inte ens vet om jag kommer kunna hålla med tanken på att idag är första dagen som jag kan prata hyfsat bra, men det är alltid bra att ha materialet färdigt. Har dessutom äntligen kommit på vad jag ska prata om, så nu blir det bara att skriva!

kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: