Trött men glad häst

Jag var återigen ute i stallet igår och red den lilla hästen. Hon har varit på riktigt bra humör ett tag men igår var hon lite grinig i början. Det släppte dock efter en stund och hon blev glad och (relativt) kelig igen. Planen var att prova en pullarnosgrimma som vi skulle få låna från ridskolan men den var för liten (trots att det var storlek Full!) så det fick bli aachen som vanligt. Värmde upp med lösgörande och tränade sedan på galoppvolter i olika storlekar. Hon lyssnar inte alltid så bra på skänklarna utan flyter ut, speciellt i volterna, men igår tyckte jag att hon skötte det riktigt bra. Gjorde även en del galoppfattningar från skritt och halt för att få henne mer uppmärksam och det gick riktigt bra! Bjudningen var dock lite sådär och hon var tung i högerhanden. Då är det viktigt att jag inte spänner mig utan kommer ihåg att vara mjuk och liksom inte streta emot. Min ridning var lite slapp och jag kunde dock ha gjort betydligt bättre ifrån mig igår, men man kan inte vara på topp alla dagar! Får skylla på min jävla förkylning som vägrar ge med sig...

kommentarer
2014-04-03 @ 13:04:23

så söt!!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: