Snäva svängar och svettiga hästar

Idag var det hopplektion med Wilma som stod på schemat och jag lyckades till och med släpa med mig Hanna ut. Kunde efteråt konstatera att det kanske inte ser så vackert ut när vår fläckiga lilla häst skuttar över hinderna... Snäva svängar och lydnad handlade det väl enkelt beskrivet om och jäklar vad vi fick kämpa! Svängde väldigt många gånger alldeles för tidigt och kom då in snett men Wilma är nästan töntigt snäll i många lägen och hoppar över ändå. Några gånger kom vi in så dumt att hon nog kände sig tvungen att säga ifrån men med tanke på att jag har varit sjuk i snart två veckor tyckte jag ändå att jag gjorde helt okej ifrån mig. Hon skötte sig supersnyggt medan min prestation nog var så god som den kunde vara en dag som denna.

Skolsituationen ser väl ut lite som vanligt. Jag måste fortfarande skriva ett tal till svenska nationella och det står helt still i huvudet på mig (alltså jag har arbete kvar som jag borde göra men inte har gjort ändå, vilket är precis som vanligt). Har diskuterat med mina vänner om att min gympalärare nog tycker om mig egentligen, han har bara inte insett det än. Planerade att sno hans bil igår och flytta den runt hörnan på idrottshallen och sedan lämna nyckeln där den hade stått tidigare men insåg att jag, hur mycket jag än intalar mig det, inte riktigt kan köra bilar och troligtvis bara skulle ha sönder den istället. Känns inte som att det skulle vara sådär jättebra för betyget, men det var ändå en rolig idé... Får nog ta och genomföra den när jag har övningskört lite. 

kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: