Fototävling

Jag är med och tävlar om ett presentkort hos Nelly.com i en fototävling hos ainaphoto, i samarbete med Cuponation. Nu när jag har lite roliga vårbilder är det ju ändå värt ett försök!
 
Varför betyder då denna lilla gren vår för mig? Som stockholmare har man tre säkra tecken på att våren är på ingång: 1) Porscharna kommer fram, 2) Gruset sopas undan, och 3) Körsbärsträden i Kungsträdgården börjar blomma. Det har regnat i några dagar nu och jag lyckades ta bilden precis när solen tittade fram. Men trots det dåliga vädret känns det ändå i luften att allting börjar väckas till liv igen; stadens buskar och träd börjar vakna. Våren är här men har, liksom körsbärsblommorna, inte riktigt blommat ut än. Lite sol och lite värme är allt som behövs för att det ska komma igång ordentligt och när hela Kungsträdgården blommar då vet man säkert att det är vår. För mig uttrycker bilden hur nära det är, hur våren snart är här för Stockholm stad och hur denna väntan, hur frustrerande den än kan vara, samtidigt är vacker. Våren har precis börjat och snart blommar Kungsträdgården.

kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: