blundar tills jag skymtar lyckan och jag vet att allt är för bra nu

Oktobers namn kommer från latinets "octo" som betyder åtta, eftersom oktober från början var den åttonde månaden. Sedan kom Julius Ceasar och slängde in juli, döpt efter sig själv, och augusti efter sin kommande efterträdare Augustus. Snyggt jobbat där killar.

~

Har gått runt och lyssnat på Maggios nya skiva hela helgen och "Hela huset" med Håkan är nog något av det bästa jag lyssnat på under en väldigt lång tid. Var i stallet och red igår vilket visade sig vara en ovanligt dålig idé från min sida. Hjärnskakning ni vet, man tar lite dåliga beslut då. Direkt efteråt skulle jag på inflyttningsfest hos mormor & morfar där halva släkten var och direkt efter det gick jag en lång promenad med hunden och sprang över Björkans stora fotbollsplan. Jag mådde ganska dåligt efter det (men ska helt klart ner till dit igen någon kväll med en kamera, strålkastarljusen är så otroligt häftiga!). Så imorgon blir det ingen ridning för mig, har dock inte löst riktigt hur vi ska göra. Någon som är sugen på att följa med ut med kort varsel och rida vår lille åsna häst?

Men har i alla fall uppdaterat höstbilderna lite. Oktober råkar ju bara vara en sådan där favoritmånad, typ den enda höstmånaden jag gillar. November kan gå och ta sig. September är helt ok. Oktober är bra. Oktober är riktigt bra (oktoberbarn här liksom). Har så många grejer jag skulle kunna tänka mig att få i födelsedagspresent så det här är ju ganska passande. Förutom en ny och frisk kropp till mig själv så skulle det vara trevligt att uppdatera garderoben, få lite saker till den där hästen som vi faktiskt har helt plötsligt osv. Hade ju även av tyglarna när jag flög av i tisdags och funderar på att införskaffa ett helt nytt träns istället, jag tror att hon skulle trivas ganska bra på ett pullar... dessutom är all hästrelaterad shopping rolig och det är inte att underskatta.

kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: