Vi har lärt oss nya saker idag = skola utanför skolan



Yes, ni läste rätt. Idag var en museumdag! Med andra ord vår lärare bestämde sig för att klassrum var överflödiga och att vi skulle uppleva arkitekturen och Nobel på nära håll... typ. Jag tror att det var så han tänkte. Han bestämde det igår eller något sånt. Men vi besökte i alla fall Arkitektur- och Designcentrum (f.d. Arkitekturmuseet) och Alfred Nobels museum. Jag berättade gamla fina historien om hur klass 9D prompt skulle klättra upp på den stora snöhögen medan Mentor #1 suckade och försökte hålla ordning på oss ("Men Moa, inte du också!") och Mentor #2 glatt inte brydde sig för det var tydligen inte hennes problem. Idag var det en lärare som höll koll på över 30 elever och det var inga större problem. Min teori är att vi har blivit för trötta för att orka bråka. Jag fotade lite med mobilen, trots att kameran låg i väskan...

Jag har dessutom passat på att bli gräsligt förkyld och igår somnade jag i soffan vid halv tio. Det ska bli spännande att rida imorgon, men lyckligtvis brukar Wilma bli ganska snäll när man själv är trött och sjuk. Kanske är det roligare att bråka när man har någon ordentlig att bråka med? Hon är, trots sitt friska humör, en ganska rolig häst att umgås med. Igår skulle hon prompt ställa sig i vattentunnan igen och slog omkull hinkar och redskap i farten! Det är ju så otroligt tråkigt att stå stilla, så varför inte riva halva stallet när man ändå är igång? Men jag har ändå upplevt att hon har blivit lite piggare och gladare under de fyra månader vi har haft henne, vilket är jätte roligt!

kommentarer
2013-12-21 @ 16:55:46

♥ Veckans blogg ♥ Vinnaren visas inför 500 besökare ♥ http://emso.blo.gg/2013/december/behover-du-mer-besokare.html#comment ♥



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: