liiiite mera England

I väntan på att min brownie ska tina fixar jag fram lite bilder till er! 
 
Ser ni snyggingen bakom texten
 
Den första gången vi var i London på klassresa gick vi ju så klart in på Abercrombie. Asså det luktar så sjukt gott där inne och deras kläder är så snygga och mysiga, men jag är en sån snåljåp så jag köper aldrig nånting därifrån. Jag och några tjejer från klassen stannade kvar efter att hela klassen åkt hem och shoppade lite till, och vi skulle ta en annan buss hem vid 22. En kvart innan bussen ska gå står den fortfarande inte där vi tror att den ska gå ifrån. Vi springer runt lite kors och tvärs och sen springer Märta in i en buss och frågar chauffören var busstationen ligger. Han pekar längre fram och alla verkligen springer dit med massa kassar flygande. Tre minuter innan bussen ska gå sitter vi på den, adrenalinet pumpande och svetten rinnande. Jag hade tänkt sova men det gick ju sådär, var så speedad.
 
 
Den absoluta första utflykten med klassen i England var till Canterbury Cathedral. Den låg mitt i smeten i stan (inte så svårt då Canterbury inte är så stort) Den är sjuuuuuuuukt gammal: tror dom började bygga den på 1000-talet nånting. Så klart har den brunnit ner osv så dom har fått bygga om den, men ändå. Jag besökte den tre gånger: en gång med skolan, en med Elin och en gång med farmor och farfar. När jag var där med farmor och farfar hade kyrkokören övning och det var verkligen gudomligt. Det ekade jättefint inuti katedralen och jag blev lite religiös för tio sekunder. De stora glasfönstrena är riktiga konstverk, man märkte nya saker på dem ju längre man tittade. 
 
 
Japp. Vi åkte till en djurpark i februari. De flesta djuren var undanstuvade för vintern men några var ute. Vi åkte på safari i en dryg timme och sen vandrade vi runt hur vi ville. Under safarin stod vi stilla i fem minuter för en giraff blockerade vägen. Den vägrade flytta på sig och stod där nöjt och åt lite på ett träd. 
 
dryg.

kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: