södermalmsmodellerna


Asså hur södermalmiga ser de inte ut att vara? Tror Biffen skulle vara en fantastisk södermalmshund; han är liten nog för att inte vara i vägen hela tiden i en lägenhet och behöver alla de intryck som stan ger för att aktivera huvudet! Dessutom är han liten och fluffig och det är typ krav #1 för att vara just en södermalmshund. Perfekt!

Tanken med mina foton är på ett ungefär "vad symboliserar rikedom och välfärd?" samt "i vilka former värderar vi djur och vilken status ger de oss?". Bilderna är baserade på ett foto av Vivian Maier, föreställande en kvinna med en rävboa som är fotograferade 1954 i New York och min tanke är lite att vi idag har bytt ut de döda rävarna runt halsen mot en levande hund i famnen, men att de fortfarande symboliserar och utstrålar liknande saker; välfärd. Eftersom tanken egentligen är att jag bara ska leverera en bild blev de hyfsat lika varandra allihopa, men vi gick runt lite och testade lite olika ljus och bakgrunder.

Igår drack jag även mitt första glas som myndig på Agaton i Gamla Stan, tillsammans med familjen. Otroligt mysig liten restaurang, men satan vad konstigt det kändes att beställa ett glas vin och visa ID. Blir inte bättre av att mitt ID är ca 200 år gammalt och jag ser ut att vara ett foster! Ska kanske börja använda passet istället haha, ser mycket bättre ut där!

kommentarer
2015-10-30 @ 09:00:54

Fina bilder!


2015-10-30 @ 12:08:05

galet fina bilder!


2015-10-30 @ 13:15:31

Gud vilka snygga bilder, älskar den svartvita!!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: