Vintervilor

Både bloggen och hästen har haft varsin vintervila. Min motivation har inte varit på topp angående fotograferandet och då har det känts lite värdelöst att blogga utan bilder, det är ju liksom delvis därför vi har bloggen. Wilma blev sparkad i hagen samtidigt som hon trampade sig själv med en brodd, så hennes vila har varit ofrivillig. Först blev hon varm och svullen i några dagar, och efter att det gått ner haltade hon lätt på ena benet så det har bara skrittats i nästan två veckor nu. Båda såren ser jättefina ut nu och idag skrittade jag ut i en halvtimme för att sedan longera och allt såg bra ut, så nu ska hon äntligen igång igen! 

I skolan har den nya terminen precis börjat, så den här veckan har jag fått känna på alla nya kurser. Ska läsa Foto 3 som utökad kurs, vilket ska bli jätteroligt. Om jag inte sökt den hade jag fått lediga fredagar, men det får det vara värt! I övrigt läser jag även datateknik (obligatorisk kurs för alla teknikare som är pest och plåga), Engelska 7, Religionskunskap, Matte 4, och Svenska 3. Svenskan är den enda kurs som vi läser utspritt på ett helt läsår, alla andra kurser läser vi på en termin. Ska nog ägna ett litet inlägg om skolan, det är mycket som händer nu... 
 
såhär söt var åsnan i hagen idag

Förresten, vad tycker ni om nya bakgrundsbilden? Kändes som att en vinterdesing var i sin ordning och hittade en gammal bild från Storhogna, en liten skidort nära Vemdalen, dit vi brukade åka för några år sedan. 

kommentarer
2016-01-22 @ 23:11:17

Jag tycker bakgrundsbilden passar perfekt!:)

Svar: Tack!! <3
Hanna & Elin



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: