superåsnan

Igår var jag och Wilma i ridhuset och trimmade lite. Började med lite öppnor längs med långsidorna vilket fick bogarna lite mer på plats. Hon var pigg och glad, jobbade på ordentligt och jag bestämde mig för att inte utmana henne för mycket. Istället gjorde vi mycket bekanta saker, så hon verkligen fick känna sig duktig. Tror hon behöver det med jämna mellanrum.

Det är ganska häftigt egentligen hur den här hästen, som gav 0 fucks om vad människorna runt henne gjorde, nu är så känslig för hur man själv är. Om jag är sur då kommer hon garanterat bli sur, om hon är lite osäker och jag berömmer henne mycket och gullar lite med henne så blir det en jätteskillnad i hennes humör och beteende. Igår konstaterade en i stallet att hon följer mig med blicken hela tiden, har stenkoll på var jag är. Hon har verkligen gått från fullkomligt asocial till så otroligt interaktiv!

Gammal bild från vår första vinter tillsammans, för två år sedan. Då var det sällan hon såg sådär gullig ut haha!
 

kommentarer
2015-12-13 @ 20:08:33

Men söt!!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: