dressyrtävling

 
Idag var det dressyrtävling! Red studsbollen Strega, och med tanke på hur hon är så är jag jättenöjd med våran insats. Blev placerad för första gången också (tvåa) så det var ju bara ännu roligare. Fick låna Elins kavaj och vita ridbyxor för själv har jag inga... En av hästarna i min klass tyckte det var roligt att hoppa över dressyrstaketet, så det gjorde den två gånger haha. Finns några knäpphästar på min ridskola alltså! Strega är en av dem, hehe men det är sånna jag gillar. Det händer lite mer då än om man har en häst som gör som man vill hela tiden. I och för sig är det ju skönt, men lite vardagsspänning är aldrig fel. 
 
Detta blir sista tävlingen innan jag åker, och jag har bara två ridtillfällen kvar på ridskolan! Som tur är så ska jag vara hästvakt åt Wilma, Elins knäpphäst aka Åsnan, under jullovet några dagar så det ska bli mysigt. 
 
 
jag och mami lyckades knoppa

kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: