Pay & Jump på Runsten


"Visst var det 100cm som gällde?" - Wilma

I lördags var det dags för en pay&jump på Runsten, 70 samt 80 cm. Första gången som Wilma och jag åker iväg, så nervöst var det. Lastningen var inga problem och på något magiskt sätt lyckades vi ta med allt vi behövde, annars är det typiskt oss att glömma något! Men när vi väl kom fram hade vi räknat fel och jag fick ca 10-15 minuter på mig att rida fram. Tog en galopp i båda varven, hoppade två småhinder och gick sedan in på banan. 
 
Första klassen förstod Wilma inte riktigt vad det handlade om och hon var seg och stel, men hoppade gjorde hon! Insåg snabbt att jag kanske varit lite väl mesig när jag valde en 70-klass, för oj vad högt över hon hoppade! Både hon och jag saknade dock lite fokus, för oss var uppvärmingen liksom inte över än. Men vi tog oss runt felfritt och fick sedan en ny chans att göra rätt.
 
80-klassen gick betydligt bättre, även om hon fortfarande var seg. Underlaget var dock sand så jag kan tänka mig att det var tungt för henne. Även den här gången tog vi oss runt felfritt, men jag fick fokusera mer på att få henne framåt än på att rida ordentligt och hamnade därav lite framåtlutad i sadeln, armbågarna utåt, och lite sådana saker. Tycker dock att vi gjorde bra ifrån oss för att vara första gången och även om Wilma inte riktigt förstod vad det hela handlade om så gjorde hon vad jag bad henne om, och mer än så tycker jag inte att jag kan kräva av henne. Bästa Hanna var med och hjälpte till samt fotade, hade nog inte klarat det utan henne!


kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: