säsongavslut på hemmaplan

 
Imorgon åker Wilma hem till Katrineholm, där hon ska gå på ridläger hela sommaren. Jag kommer åka ner några veckor och jobba på gården, men i övrigt blir det nog en helt hästfri sommar (på både gott och ont).

Vi avslutade säsongen med en hopptävling på Siggesta, min hemmaplan. Wilma var trött i första klassen men tog sig runt felfritt och fick en rosett, sen i andra klassen skärpte hon till sig och även om första hindret blev lite stökigt (hoppa 80 cm från skritt är inte alla hästar som kan!) så gjorde hon resten av banan riktigt snyggt och vi gick till omhoppning på 90 cm, felfria även där men inte i närheten så snabba som några utav stallets riktiga racerponnys haha! 

Även Biffen var med och var lite nervös i början, det var första gången han var så nära så många hästar och det kan nog vara lite skrämmande när man själv bara är en halv hand hög! Men efter att ha fått busa av sig lite i rasthagen lugnade han ner sig lite. Fick dock tillrättavisa honom några gånger, det är inte lätt med valpar...


klassiska Wilma-hopp: "om jag hoppar högt över hindret slipper jag lyfta så på benen!" ↑↓
 
 

kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: