so far so good so don't turn back

Helgen har spenderats ute på Värmdö, både i stallet och på landet. Red dressyrlektion på lördagen och försökte få upp henne i en högre form vilket resulterade i lite bråk mellan oss. Nu har hon musklat på sig ordentligt och jag tror att om vi skulle ha kvar henne så skulle vi nog kunna sätta den där formen, det gäller bara att jag lär mig att hålla korta tyglar och att nöta. Tyvärr åker hon ju hem på torsdag, så idag blir det sista ridpasset på henne här i Stockholm! Tänkte hoppa på utebanan och avsluta med en uteritt, ta det där som vi tycker är roligast liksom när det ändå är sista passet. 

Efter att ha varit i stallet åkte jag vidare ut till landet och sov där. Sydde ihop ett hästtäcke som ska tvättas samt sprang 2,8 km på eftermiddagen. Det har varit så varmt så det går inte att träna på förmiddagarna, då svimmar man av vätskebrist till slut. För någon som inte har konditionstränat på åtminstone sex månader tycker jag ändå att det gick helt okej. Jag har ju äntligen blivit av med min förkylning och i och med att vi blir av med hästen snart kommmer jag ha en hel del tid över så nu är planen att återuppta träningen igen, främst löpning för att träna kondition men även styrketräning på gymmet. Nu när det är så fint väder känns det dock riktigt tråkigt att sitta inne på ett svettigt gym och träna, det är grymt mycket trevligare att komma ut i skogen! Haha, dock så äter jag ju så himla mycket onyttigt (bara se föregående inlägg liksom) så några superresultat är kanske inte att räkna med ;)

kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: