En dag extra

Oktober är lätt en av mina favoritmånader, eftermiddagsljuset är så himla fint den månaden

Eftersom jag hade studiedag idag blev det en extradag på sportlovet, vilket inte satt helt fel! Tog en sista sovmorgon innan jag tvingade mig upp. Har pluggat lite och skrivit om Sverigedemokraterna vilket ändå är rätt intressant. Av alla partier man kunde få att skriva om var nog SD ett av de lite "roligare" i och med att det är så pass nytt i riksdagen och att det har hänt en hel del runt partiet. Skolarbete är dock aldrig riktigt roligt men nog har jag fått en del gjort!

Har även hämtat mitt synintyg så att jag kan börja övningsköra. Allt som är kvar nu är en kurs på två timmar och sedan ska jag tydligen ut på vägarna. Skulle ha gymmat men åkte till stallet istället och tur var nog det eftersom att jag kom hem därifrån först vid nio. Wilma var riktigt fin idag, jobbade verkligen under sig stundvis men blev lite trött mot slutet eftersom vi körde mycket galopparbete. Det var vi och två utav stallets gubbar (okej men typ lite äldre män, det finns på allvar inga killar mellan 16 och 45 att hitta i stallet) i ridhuset på sina superfina dressyrhästar men jag tyckte nog att vi lyckades passa in hyfsat bra där ändå... typ. Jag funderar på om någon märker om vi byter ut Wilma mot en av deras hästar, en tigrerad klumpig liten häst och en stor fux är det väl ändå inte så stora skillnader på? Wilma skulle möjligtvis lägga sig ner i ridhuset i protest...

Vi har även inhandlat den sista möbeln till mitt rum och allt som är kvar nu är att montera vitrinskåpet, sedan kan jag börja piffa till det lite! Misstänker att min ena fotovägg kanske kommer behöva justeras lite vilket är mindre bra eftersom jag redan spikat upp trådarna. Och gjort ett mindre hål i taket. Efter lite konsulterande med min far kom vi överrens om att rummet blev för perfekt och sterilt utan det där hålet och lät det vara kvar. 

kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: