Ångestladdar inför morgondagens Spanska 3

Av alla kurser som jag ska börja läsa nästa vecka är det nog Spanska 3 som ger mig mest ångest. Varför? Jo, för att jag har valt den. Det är helt och hållet mitt eget fel att jag läser den, vilket ger mig ganska härligt med utrymme till att ifrågasätta mina val i livet. Dessutom ska jag vara bra på spanska, men det kan bero på att jag hade en väldigt snäll lärare i högstadiet som stod ut med mina dumheter och den nya lärare är kanske inte riktigt lika tålmodig. Men man vad aldrig. It could go awesome, right?

Sitter förhoppningsvis i just nu och skriver klart antingen historieuppsatsen eller pluggar inför onsdagens svenskaprov. Med lite tur kanske det flyttas till nästa vecka, men som det ser ut nu blir det på onsdag. Samtidigt som det är öppet hus. Great. Till skillnad från alla andra skolor läste vi klart våra kurser i fredags, alltså den 17e. De liksom drog över lite på den nya terminen och jag trodde att alla gjorde så tills att jag fick lära mig att nej, så var tydligen inte fallet. Jag skyller det på att vi i grund och botten är en estetskola och estetare tycker inte om deadlines. Fast jag går teknik. Vi tycker inte heller om deadlines.
 

kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: