Påskäggsjakt med Siggestas härliga stalltjejer!

Idag har jag varit ute på Siggesta och lett en påskäggsjakt så nu har jag något att skryta om när jag skriver CV! Våra ledtrådar var kanske inte de bästa (jag skyller fortfarande på dig Vilma) men alla verkade ha roligt och jag tycker ändå att vi löste det hela rätt bra när vi tvingade E att skriva ihop en frågesport på två minuter. Jag blev ansvarig för alla inköpen och har därför handlat 20 påskägg (kassörskan kollade på mig som om jag var fullkomligt dum i huvudet), 5 kg godis (ny kassörska; hon såg inte speciellt förvånad ut över att just jag köpte så mycket godis...), 4 kakpaket och 1 paket skumbananer (ytterligare en kassör, han skämtade om att vi inte fick slänga nötter på den som var nötallergiker bara för att se vad som skulle hända. Vilma höll inte med). Sedan var det bara ut till Siggesta och gömma alltihop, vilket var lättare sagt än gjort. Hur smyger man in fyra färglada påskägg lite snyggt liksom? Nästa år får vi gömma bättre och köpa bättre godis, de önskade mer choklad och mindre lakrits, men för att vara första gången tycker jag att vi gjorde riktigt bra ifrån oss!

Imorgon blir det ut till hästen, trots att jag är så hes att jag knappt kan prata. Planen var först att lura ut Hanna men hon fick förhinder. Ska försöka åka dit tidigt så jag får ridhuset för mig själv och kan hoppa lite, annars blir det nog bara en slapp uteritt. När jag red i måndags gick det riktigt dåligt vilket kändes skit när hon gick så fint bara två dagar tidigare! Men jag måste helt enkelt lära mig att acceptera att det går bra vissa dagar och dåligt vissa dagar, man kan inte ligga på topp jämt...

kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: