Lång stalldag som inte är över än...

Jag fortsätter mina äventyr med det nya objektivet och kan konstatera att det fungerar riktigt bra i mörker. Katten satt och såg filosofisk ut uppe bland blommorna medan vi lagade middag och funderade troligtvis över varför vi vägrade dela med oss av fisken till honom. Han har kanske blivit lite bortskämd den senaste tiden...
 
Har varit i stallet i lite över fem timmar idag och slitit. På vägen ut stannade jag och mamma vid Granngården på jakt efter ett lagningsset till hästtäcken men det fanns tydligen inte kvar. När vi ändå var där passade vi på att köpa ett hackamore eftersom att det sidepull-tränset gick sönder och jag provred för första gången på det idag. Wilma gick suveränt på det och jag tror att det även fick mig att rida bättre eftersom att jag inte ville ha för mycket i tyglarna utan använde säte och skänklar mycket mer. Hackamore är ganska skarpt trots att det inte är något bett och därför försökte jag vara så försiktig som möjligt men samtidigt arbeta ordentligt. Efter träningen var hon helt genomsvettig och vi skrittade ut en sväng i det fantastiska vädret som äntligen har kommit tillbaka. På vägen hem från stallet var det dock någon jävel som gick förbi och luktade mat på bussen och där satt jag och hade inte ätit på sju timmar vilket kan ha resulterat i ett långt utdraget kvidande från min sida... 

Upptäckte idag att ytterligare en tjej i stallet går på min gamla skola och att det finns ett säkert sätt att säga huruvida en lärare på sagd skola är omtyckt eller inte; allt man behöver göra är att säga att man hade en viss lärare och sedan lyssna på om man får ett glatt "ja!" eller ett medlidande "aha". Kan hälsa till alla gamla 9Dare att vår yngre klassföreståndare var ett ja! och en närmast avundsjuk blick och att våran äldre inte var någonting alls för det är inga yngre elever som verkar veta riktigt vem hon är. 

kommentarer
2014-04-12 @ 20:55:14

Åh, söta katt! Så brukade min katt också sitta. Undrade ofta vad hon tänkte på. Nu hoppas jag hon sitter på ett moln i himlen och gör likadant.


2014-04-12 @ 23:02:52

Åh vilken fin bild med katten mitt i allt det blåa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: